ANALISIS PENYEBAB ANAK PUTUS SEKOLAH BAGI KELUARGA MISKIN (Studi Kasus Anak Usia Sekolah Pada Keluarga Miskin di Kampung Lio Kota Depok)
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Author(s) who published in this journal agree to following terms:
- Author(s) must understand and agree that the copyright script in published owned by the Jurnal Ilmiah Perlindungan dan Pemberdayaan Sosial. The copyright includes reproducing and selling the manuscript to all parties.
- Everyone can cite every manuscript published in Jurnal Ilmiah Perlindungan dan Pemberdayaan Sosial for educational purposes, with the author's name and the Jurnal Perlindungan dan Pemberdayaan Sosial on reference.
References
Ahmadi, H. Abu. Sosiologi Pendidikan.
Jakarta: Rineka Cipta, 2004.
Alston, Margaret, & Bowles, Wendy.
Research for social worker, an
introduction to methodes. Sidney: Allen
and Unwin, 1998.
Baharuddin M. Putus Sekolah dan Masalah
Penanggulangannya. Jakarta: Yayasan
Kesejahteraan Keluarga Pemuda’66,
Beder, H. Reasons for Nonparticipation in
Adult Basic Education. Adult Education
Quarterly Summer, 1990.
Bullock, J. R. Loneliness in Young Children.
ERIC Digest, 1998.
Bungin, Burhan. Analisis Data Penelitian
Kualitatif. Jakarta: Prenada Media, 2008.
Burton, C. B. Children's Peer Relationships.
ERIC Digest. Urbana IL: ERIC
Clearinghouse on Elementary and Early
Childhood Education, 1986.
Chaplin, J.P. Dictionary of Psychology. New
York: Dill Publishing Co, 1971.
Cresswell, John W. Research Design –
Qualitative and Quantitative
Approaches. New Delhi.1994
Dakir. Dasar-Dasar Psikologi. Jakarta:
Rineka Cipta, 1996.
Dalyono. Psikologi Pendidikan. Jakarta:
Rineka Cipta, 2008.
Djamarah, dan Bahri, Syaiful. Psikologi
Belajar. Jakarta: Rineka Cipta, 1999.
Emil Salim, Perencanaan Pembangunan
dan Pemerataan Pembangunan,
Jakarta: Yayasan Idayu, 1998.
Freud, Sigmund. Psikoanalisis Sigmund
Freud. Jakarta: Gramedia Pustaka
Utama, 2006.
Giddens, Anthony. Sociology. UK: Polity
Press, 2006.
Gunawan, Ary H. Sosiologi Pendidikan:
Suatu Analisis Sosiologi tentang
Pelbagai Problem Pendidikan. Jakarta:
Rineka Cipta, 2010.
Hamalik, Oemar. Kurikulum dan
Pembelajaran. Jakarta: Bumi Aksara,
Haralambos, Michael; Holborn, Martin dan
Heald, Robin. Sociology: Themes and
Perspectives. Edisi ke-6, London:
HarperCollins Publisher limited, 77-85
Fulham Palace Road Hammersmith,
London W6 8JB, 2004.
Hasan, Hamid . Evaluasi Kurikulum. Jakarta:
Remaja Rosda Karya,
Jane Mathieson, et al. 2008. Social Exclusion
Meaning, measurement and experience
and links to health inequalities A review
ofliterature. WHO Social Exclusion
Knowledge Network Background Paper
Social exclusion literature review
September 08.
Kartono, Kartini. Tinjauan Politik Mengenai
Sistem Pendidikan Nasional. Beberapa
Kritik dan Sugesti. Jakarta: PT. Pradnya
Paramita, 1997.
Lawang, Robert M.Z. 2014. Beberapa
Hipotesis Tentang Eksklusi Sosial di
Indonesia. Jurnal Ilmu Sosial Mamangan,
Nomor 2. Volume I. Tahun 2014.
Mare, R.D. Change and Stability in
Educational Stratification. American
Sosiological Review, 1981.
Moleong, Lexy J.. Metodologi Penelitian
Kualitatif Edisi Revisi. Bandung: PT
Remaja Rosdakary, 2009.
Mosston, M And Sara Ashworth. Teaching
Pysical Education. Columbus: Merrill
Publishing Company, 1986.
Rossman, Marshall and. Designing
Qualitative Research. London: Sage
Publication, 2007.
Santrock, John W. Psikologi Pendidikan.
Jakarta: Kencana, 2008.
Sar A. Levitan. Programs in Aid of the Poor
for the 1980”s, Policy Studies in
Employment and Welfare, No. 1, Fourth
Edition, The Johns |Hopkins University
Press, Baltimore and London, 1980.
Sardiman, A. M. Interaksi dan Motivasi
Belajar Mengajar. Jakarta: Rajawali,
Saroni, Moh.. Orang Miskin Harus Sekolah.
Yogyakarta: Ar-Ruzz Media, 2010.
Sindhunata (ed). Pendidikan: Kegelisahan
Sepanjang Zaman (Pilihan Artikel
BASIS). Jakarta: Penerbit Kanisius, 2001.
Slameto. Belajar dan Faktor-Faktor yang
Mempengaruhi. Jakarta: Rineka Cipta,
Sukmanadinata. Pengembangan Kurikulum,
Teori dan Praaktek. Bandung: Remaja
Rosda Karya, 2005.
Suryabrata, Sumadi. Psikologi Kepribadian.
Jakarta: Raja Grafindo Persada, 1995.
Sutikno, M. Sobary. Pendidikan Sekarang
dan Masa Depan: Suatu Refleksi Untuk
Mewujudkan Pendidikan Yang
Bermakna. Mataram: NTP Press
Mataram, 2006.
Suyanto, Bagong (ed). Metode Penelitian
Sosial: Berbagai Alternatif Pendekatan.
Jakarta: Kencana, 2005.
Syah, Muhibin. Psikologi Pendidikan Dengan
Pendekatan Baru. Bandung: PT Remaja
Rosda Karya, 2003.
Undang-Undang No.20 Tahun 2003 tentang
Sistem Pendidikan Nasional.
Widiastono, Tonny D. Pendidikan Manusia
Indonesia. Jakarta: Penerbit Buku
Kompas, 2004.
Wlodkowski, R.J., & Jaynes, J.H. Motivasi
Belajar. Jakarta: Cerdas Pustaka, 2004.
Zastrow, Charles. Social Problemss: Issues
and Solutions. Fifth edition. Canada:
Wadsworth/ Thomson Learning, USA,
Internet
Sutrisno, Octavianus Dwi. 2018. “Ribuan
Anak di Depok Terancam Putus
Sekolah”.
https://mediaindonesia.com/read/detail/1
-ribuan-anak-di-depok-terancamputus-sekolah (Diakses 24 Februai 2020).
https://koran.tempo.co/read/peristiwa/438560
/5-000-siswa-miskin-depok-rawanputus-sekolah (Diakses 24 Februai 2020).
https://monitor.co.id/2019/01/08/ferrybatara-kritik-pemerintah-kota-depoksoal-tingginya-angka-putus-sekolah/
(Diakses 24 Februai 2020).